تعمیر اسپرسو

تعمیر دستگاه اسپرسو ساز

تعمیر دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز مبحثی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. چنانچه شما هم از آن دسته از اشخاصی هستید که به منظور رفع خستگی خود به نوشیدن قهوه عادت دارید و نوشیدنی مورد علاقه شما قهوه است، ولیکن به دلیل خرابی اسپرسوساز خود به تعمیر آن احتیاج دارید؛ این مقاله را اصلاً از دست ندهید.

پارسی سرویس در کنار شماست تا با حمل و نقل رایگان دستگاه اسپرسوساز شما را تعمیر نماید. امکان دارد بعد از گذراندن یک روزه کسالت آور و خسته کننده به آشپزخانه رفته و انتظار داشته باشید که اسپرسوساز یک فنجان قهوه گرم را برای شما آماده کند تا خستگی خود را از بین ببرید.

ولیکن امکان دارد بعد از زدن اسپرسوساز خود به برق متوجه این موضوع شوید که دستگاه دیگر کار نمی‌کند ، در چنین مواقعی میتوانید با پارسی سرویس تماس بگیرید تا متخصصین ما در اصرع وقت جهت رفع مشکل شما اقدام کنند .

در حقیقت دو نوع اسپرسوساز خانگی و صنعتی وجود دارد. اسپرسوساز خانگی که در مصارف خانگی از آن بهره گرفته می‌شود و اسپرسوساز صنعتی که از آن در کافی شاپ‌ها استفاده می‌گردد.

تفاوت اسپرسوساز و قهوه ساز در چیست؟

امکان دارد این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که اسپرسوساز چه تفاوتی با قهوه ساز دارد و این دو دستگاه تفاوتشان در چیست؟

اسپرسوساز همان طور که از نام آن پیداست، برای شما اسپرسو درست می‌کند. در حقیقت اسپرسو نوعی از روش دم کردنی است؛ بنابراین اسپرسوساز به روشی خاص و مخصوص اسپرسو، قوه دم می‌کند.

ولیکن قهوه ساز به هر مدل دستگاهی که برای دم کردن قهوه از آن بهره گرفته شود، گفته می‌شود.

تعمیر اسپرسوساز در محل

چنانچه با توجه به رعایت تمامی نکات برای نگهداری و عمر طولانی اسپرسوساز ، باز هم دستگاه شما دچار خرابی شد مطلوب است آن را به تعمیرکار دارای تخصص بسپارید. در حقیقت تنها کاری که می‌بایست برای تعمیر اسپرسوساز خود انجام دهید این است که یک تعمیرکار خود برای دستگاه خود پیدا کنید.

از کاربردی ترین و اساسی ترین خدماتی که بعضی از مراکز تعمیرات لوازم خانگی در دنیای امروز ارائه می‌دهند تا امور مشتریان خود را آسان تر کنند، خدمات تعمیرات در محل است. با امکان ارائه و دریافت خدمات تعمیرات اسپرسوساز و قهوه ساز در محل، دیگر لزومی نیست که در صورت روبرو شدن با خرابی و مشکلات در عملکرد اسپرسوساز، آن را برداشته و به نزد تعمیرکار ببرید؛ بلکه می‌توانید تعمیرکار را در محل حاضر کنید.

در صورت تماس با پارسی سرویس و اعلام نمودن مشکلتان  با اسپرسوساز و آدرس خود، تکنسین مجرب که در این حوزه تجربه‌های بسیاری دارد، با امکانات و تجهیزات به روز و حمل و نقل رایگان در کوتاه ترین زمان ممکن به منزل یا محل کار شما اعزام شده و امور تعمیرات را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد.

از آن جا که با بهره گیری از خدمات تعمیر در محل دیگر احتیاجی به جابجایی و حمل دستگاه نیست، قطعا به این خاطر دیگر احتمال آسیب دیدگی دستگاه شما در رفت و آمد نخواهد بود و در هزینه و زمان هم صرفه جویی خواهد شد.

همینطور با ارائه این امکانات می‌توانید بدون دردسر و به دوش کشیدن هزینه و وقت اضافی برای سرویس دستگاه خود، از سرویس‌های دوره‌ای پارسی سرویس نهایت استفاده را کرده و لذت ببرید. همچنین با دریافت خدمات سرویس دوره‌ای و خدمات تعمیر، این امکان را دارید که در هنگام تعمیر بر روی عملکرد تکنسین نظارت داشته باشید.

تعمیر دستگاه اسپرسو

سرویس دوره‌ای اسپرسوساز و قهوه ساز

یکی از اصلی ترین اقدامات برای جلوگیری از خرابی در دستگاه‌های برقی مثل اسپرسوساز و قهوه ساز، سرویس دوره‌ای منظم آن است. سرویس کار مجرب پارسی سرویس، در طی سرویس قطعات دستگاه را بررسی کرده و در صورت لزوم به تعویض یا تعمیر قطعات، این را به درستی انجام می‌دهد.

انجام سرویس دوره‌ای باعث افزایش طول عمر دستگاه، بازدهی و بازگشت مزه اصلی قهوه آماده شده به وسیله شما می‌شود؛ همین طور با انجام سرویس دوره‌ای منظم، مشکلات اسپرسوساز قبل از اینکه جدی شود و هزینه‌های گزاف بتراشد، تعمیر و عیب یابی می‌گردند.

مراقبت کردن از قهوه ساز و اسپرسوساز

همواره رعایت برخی از موارد و نکات، باعث بهتر کار کردن و دیرتر خراب شدن برخی از دستگاه‌های می‌شود.

از نوشیدن قهوه خود لذت کافی برده و در صورت خرابی دستگاه خود از نکات آموزشی و تکنسین مجرب پارسی سرویس استفاده کنید.

برای افزایش عمر دستگاه و دیرتر خراب شدن آن، در زمان دم کردن قهوه از مقداری استاندارد با دستگاه خود استفاده کنید؛ زیرا در مرحله ساخت قهوه، دستگاه حرارت ایجاد می‌کند و این حرارت بیش از حد در مدت زمان طولانی، امکان دارد باعث خرابی و صدمه در دستگاه بشود.

مراقب باشید که دستگاه شما همیشه تمیز باشد. می‌بایست دقت کنید که درون قطعات الکتریکی دستگاه آب نریزد و همواره سیم رابط دستگاه خود را چک کنید تا سالم باشد.

نکته مهم دیگر در نگهداری دستگاه، استفاده از آب تصفیه شده و مناسب بوده که باعث پیشگیری از جرم گرفتگی می‌شود.

مطلب دیگر این که از دستگاه‌های خود طبق دفترچه راهنما وبه صورت درست بهره بگیرید.

خدمات پارسی سرویس در حیطه تعمیرات اسپرسوساز و قهوه ساز

  • تعمیر اسپرسوساز در انواع خانگی و صنعتی
  • سرویس اسپرسوساز و قهوه ساز
  • تعمیر قهوه ساز در انواع خانگی و صنعتی
  • تعمیر و در صورت نیاز تعویض المنت دستگاه
  • تعویض سیم کشی بیرونی و دوشاخه قهوه ساز
  • تعمیر ترموستات اسپرسوساز و قهوه ساز

طریقه هواگیری اسپرسوساز و قهوه ساز

چنانچه پس از مدت‌ها قصد استفاده از قهوه ساز خود را دارید، می‌بایست آن را هواگیری کنید. برای این امر کافیست تا مخزن را تا حد تعیین شده از آب پر کنید. پمپ آب دستگاه خود باعث می‌شود تا آب با فشار به دم کن قهوه ساز رسیده و هوا را کاملاً تخلیه کند.

طریقه جرم گیری اسپرسوساز و قهوه ساز

همواره تلاش کنید تا از جرم گرفتن دستگاه خود جلوگیری کنید و در دستگاه از آب تصفیه شده استفاده کنید. برای جرم گیری می‌بایست فیلتر را خارج کرد و شستشو داد. در مرحله بعدی نازل بخار می‌بایست تمیز شود و برای این کار بعد از این که دستگاه به مدت یک دقیقه کار کرد، با دستمالی مرطوب بخش بیرونی ازل می‌بایست تمیز شده و بعد با یک دستمال خشک رطوبت آن گرفته شود.

 در صورت خرابی دستگاه اسپرسوساز خود می‌بایست فرم درخواست تعمیر را در انتهای صفحه تکمیل کرده تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود. از این که پارسی سرویس را برای تعمیر و یا سرویس دوره‌ای دستگاه خود انتخاب کردید، کمال تشکر را داریم.


نکات مهم در  هنگام خرید دستگاه اسپرسو

توان دستگاه

به مهمترین چیزی که باید هنگام خرید اسپرسو ساز به آن دقت کنید توان دستگاه است که بر حسب وات بیان می شود، هر چقدر میزان توان دستگاه شما بالا تر باشد قهوه شما را سریع تر و با کیفیت تر آماده می کند.

کاربری دستگاه

در هنگام خرید به کاربری دستگاه اسپرسو ساز توجه کنید اگر شما علاقه به تهیه سایر نوشیدنیها در کنار قهوه را دارید باید دستگاهی را خریداری کنید که قابلیت تهیه انواع نوشیدنیها از قبیل کافه لاته ، موکا ، کاپوچینو و غیره را داشته باشد، این مورد با داشتن نازل بخار امکان پذیر می شود

فیلتر آب ورودی

یکی دیگر از ویژگی های یک دستگاه اسپرسو ساز دارا بودن یک فیلتر آب است این فیلتر تاثیر زیادی در طعم قهوه دارد و از رسوب گرفتن دستگاه هم جلوگیری می کند ، پس با داشتن یک فیلتر با کیفیت خیالتان از مزه نوشیدنی که آماده می کنید راحت است پس سعی کنید در هنگام خرید دستگاه  اسپرسو سازی را انتخاب کنید که جنس فیلتر آن از استیل ضد زنگ باشد این مورد از زنگ زدگی احتمالی فیلتر جلوگیری کرده و در نتیجه باعث تغییر طعم قهوه شما نمی شود.

جنس بدنه 

جنس بدنه دستگاه اسپرسو ساز تاثیر زیادی در عمر دستگاه شما دارد پس دستگاه اسپرسو سازی را انتخاب کنید که دارای جنس بدنه با کیفیت و مقاوم باشد معمولا جنس بدنه دستگاه های اسپرسو ساز از پلاستیک فشرده ABS و استیل ساخته شده است.

آسیاب کن

اگر علاقه دارید که همان لحظه دانه قهوه خود را آسیاب کنید و از پودر قهوه تازه خود استفاده کنید و یک نوشیدنی تازه و با کیفیت را آماده کنید در هنگام خرید دستگاه اسپرسو سازی را انتخاب کنید که دارای قابلیت آسیاب کن نیز باشد این ویژگی باعث صرفه جویی در هزینه شما نیز می شود و دیگر نیاز به خریداری جداگانه آسیاب کن نخواهد بود.

سیستم گرم نگهدارنده فنجان

از دیگر قابلیت های مهم یک دستگاه اسپرسو ساز که در هنگام خرید می توانید به آن توجه کنید دارا بودن سیستم گرم نگهدارنده فنجان قهوه است که این ویژگی از سرد شدن نوشیدنی شما جلوگیری می کند و شما همیشه می توانید یک فنجان نوشیدنی گرم را در هر لحظه میل کنید.

از دیگر مواردی که در هنگام خرید دستگاه اسپرسو ساز به آن توجه کنید عبارتند از : سینی چکه گیر ، سیستم خاموشی خودکار ، سیستم شست شوی خودکار ، قابلیت تنظیم میزان بخار ، نشانگر میزان آب ، حالت آماده به کار ، قابلیت تولید کف شیر و غیره … می باشد که شما می توانید هنگام خرید به آنها توجه کنید تا یک دستگاه مناسب را خریداری کنید.

تامین قطعات یدکی و قابل تعمیر بودن دستگاه

دستگاه اسپرسو نیز مانند سایر دستگاهها دچار خرابی میشود و نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد ، با توجه به کارکرد بخار و اینکه همواره در مجاورت آب و دمای زیاد و فشار قرار دارد این دستگاه از استهلاک بالایی نیز برخوردار است و هر چند وقت یکبار نیاز به سرویس و تعمیر خواهد داشت ، قطعا یکی از فاکتور های بسیار مهم درباره یک دستگاه اسپرسو موجود بودن قطعات یدکی آن در بازار است تا در صورت خرابی دستگاه بتوان آنرا تعمیر کرد ، پر واضح است که در صورت نیود قطعات یدکی دستگاه ، دستگاه شما غیر قابل تعمیر خواهد بود و دیگر نمیتوانید از دستگاه استفاده کنید ، پس همواره این موضوع را مد نظر داشته باشید.

، در این مقاله به معرفی خدمات پارسی سرویس در زمینه تعمیر قهوه ساز میپردازیم و چند ایراد معمول این دستگاه را با هم بررسی خواهیم کرد ، و در انتها نکاتی را برای پیشگیری از خرابی دستگاه اسپرسوساز  به شما آموزش خواهیم داد  .

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

خدمات پارسی سرویس در زمینه تعمیر قهوه ساز

 تعمیر دستگاه اسپرسو ساز دلونگی
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز فلر
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز گاسونیک
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز صنعتی جیمبالی
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز بوش
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز بیزرا
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز سیمونلی
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز آپیا
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز مباشی
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز زیگما
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز فیلیپس
تعمیر دستگاه اسپرسو ساز wmf
و . . .
 

ایرادات معمول دستگاههای اسپرسو :

دستگاه روشن نمیشود 
دستگاه آب را داغ نمیکند
دستگاه آب نمیدهد
دستگاه بخار نمیدهد
فشار بخار دستگاه کم شده است
خروجی گروپ دستگاه آب نمی آید ولی دستگاه بخار دارد
و …
توصیه می شود که از باز کردن دستگاه اسپرسو خودداری کنید زیرا تعمیر آن کاری تخصصی می باشد و نیازمند دانش و مهارت فنی بالایی است و در صورت دستکاری ممکن است دستگاه شما غیر قابل تعمیر شود و هزینه زیادی را جهت خرید یک دستگاه دیگر متحمل شوید
همچنین توصیه می شود که وقتی کارتان با دستگاه تمام شد گروپ را از دستگاه جدا کرده و برای چند لحظه خروجی را فعال کنید این کار از بسته شدن خروجی در اثر رسوب کردن قهوه جلوگیری می کند
کافی است که دکمه ثبت درخواست تعمیر را در پایین این صفحه بزنید و فرم مربوطه را تکمیل کنید ، کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن برای تعمیر دستگاه شما اقدام خواهند  کرد .
 

نکاتی برای جلوگیری از خرابی دستگاه اسپرسو :

برای جلوگیری از رسوب گرفتن دستگاه از آب تصفیه شده یا آب جوشیده استفاده کنید
از ریختن موادی مانند سرکه یا اسید در مخزن آب برای رسوب گیری اجتناب کنید ، این کار باعث خرابی بویلر دستگاه شما خواهد شد .
بعد از هربار قهوه گرفتن گروپ را جدا کنید و پمپ را بزنید تا کمی بخار از نازل بیرون بیاید ، اینکار باعث جلوگیری از گرفتگی نازل می شود.

تعمیر پمپ دستگاه اسپرسو

پمپ دستگاه اسپرسو شما هم مانند دیگر بخش های دستگاه شما در معرض خرابی قرار دارد ولی خوشبختانه در بسیاری از موارد مشکلات پمپ دستگاه اسپرسو با سرویس اصولی آن رفع می شود و معمولا نیاز به تعویض آن نیست ، در نظر داشته باشید که هرگونه دستکاری پمپ یا سایر قسمت های دستگاه توسط افراد نا آگاه می تواند باعث خسارت به دستگاه شما شده و در نتیجه شما متحمل هزینه های بیشتری شوید ، پس از سپردن دستگاه خود نزد تعمیرکاران متفرقه خودداری کنید .
 
در صورت خرابی دستگاه اسپرسو خود فرم درخواست تعمیر را از طریق دکمه زیر تکمیل کنید تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم .
از اینکه پارسی سرویس را برای تعمیر دستگاه خود انتخاب کردید سپاسگذاریم.
 
 

همچنین بخوانید : تعمیر بخارشوی در پارسی سرویس

در ابتدای امر ، برای حل این مشکل نیازی به تعمیرکار نخواهید داشت و فقط باید از میزان کمتری قهوه خشک در دستگاه تان استفاده کنید.

ولی اگر دوباره با تلخی بسیار در خروجی دستگاه مواجه شدید ، به مقاله علت تلخی قهوه مراجعه کنید …

 ممکن است در مواقعی متوجه این ایراد بشویید که قهوه ساز شما دیگر  آب را گرم نمی‌کند.

برای عیب یابی در خصوص این مشکل ابتدا پریز برق را چک کرده کرده و از وصل بودن و برق دار بودن  آن اطمینان حاصل کنید

همچنین دوشاخه دستگاه خود را بررسی کنید تا از نظر ظاهری خراب و آسیب‌دیده نباشد، و در آخر سالم بودن یا نبودن المنت دستگاه  را بررسی کنید.

در صورتی که همه این موارد را چک کردید و همچنان ایراد به قوت خود باقی بود ،  به تعمیر قهوه ساز و اسپرسوساز اقدام کنید.

 

احتمال این موضوع وجود دارد که قطعهٔ ترموستات دستگاه  قهوه ساز شما دچار مشکل شده باشد و تنظیمات دمای آن به هم خورده باشد

ترموستات در دستگاه قهوه ساز وظیفه تنظیم دمای آب خروجی و داخل مخزن را به عهده دارد .

قابل ذکر است که این مشکل خود باعث جوش آمدن قهوه در قهوه سازتان می‌شود، ترموستات قابل تنظیم شدن است.

در صورت تنظیم نبودن ترموستات دستگاه اسپرسو  باید برای تعمیر قهوه سازتان اقدام کنید .

کف نکردن قهوه میتواند علت های مختلفی داشته باشد که از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. قهوه نامناسب (اصلی ترین علت کف نکردن قهوه)
  2. میکس اشتباه قهوه
  3. حرارت و دمای قهوه 

و …

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله علل کف نکردن قهوه مراجعه کنید

اگر دمای قهوه ساز  شما در درجه مناسب خود نباشد ، امکان دارد طعم قهوهٔ آماده شده شما ترش بشود بهترین دمای توصیه شده برای تهیه قهوه 93 درجه سانتیگراد میباشد و دمای دستگاه توسط تکنسین باید روی این درجه  تنظیم شود.

همچنین لازم به ذکر است که دانه‌های آسیاب شده قهوه باید حتماً به مقدار کافی  ریز باشند والا درشتی بیش از حد آن‌ها موجب ترش شدن طعم عصاره قهوه خروجی می‌شود .