دستگاه بخور سرد یا رطوبت ساز التراسونیک یکی از وسایل بسیار کاربردی برای افرادی است که در شهرهای صنعتی و شلوغ زندگی می‌کنند زیرا این افراد به صورت مداوم در هوایی آلوده و غیر تمیز تنفس می‌کنند. به ویژه در فصول سرد سال که میزان آلاینده‌ها بسیار افزایش و رطوبت بسیار کاهش می‌یابد و بهترین راهکار برای حفظ سلامتی استفاده از دستگاه بخور سرد در منازل است.
مزایای تعمیر بخور سرد در پارسی سرویس :
1- سرعت در تعمیرات (بین 1 تا 4 روز )
2- استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت
3 – ضمانت 3 ماهه تعمیر

 

فواید بخور سرد

بخور سرد فواید زیادی دارد که می توان به  کم کردن استرس و ایجاد شادابی گرفته تا کمک به بهبود سرما خوردگی و … اشاره کرد . اما اصلی ترین فایده بخور سرد از بین بردن باکتری و ویروس های موجود در هوا  (بعضی از مدل های خاص و با کیفیت با تولید یون منفی که باکتریها و ویروسها را به سمت خود می کشند و  به این روند کمک می کنند) و کمک به بیماران   مبتلا به آسم است. البته قابلیت های دیگری نیز هست که بخور سرد را به دستگاهی کارآمد و مهم در منزل شما تبدیل می کند مانند جلوگیری از التهاب مجرای تنفسی،رفع خشکی سینوس ها و لطیف و شاداب نگه داشتن پوست و کاهش دمای محیط. البته این به این معنی نیست که یک دستگاه  بخور سرد ساده می تواند منافذ پوست را بزرگتر کند فقط به این معنی است که با مرطوب کردن پوست می تواند پوست را شاداب نگه دارد یا در موارد خاص در بیماران ژنتیکی که به دلیل پوست خشک مدام پوستشان پوست پوست می شود این مشکل را تا حدی  کمتر کند.

دقیقا مانند پوست بدن ، حتی  لوازم درون خانه ما هم  از چوب گرفته تا گچ کاری  ، نیاز به مقدار مشخصی  از رطوبت هوا دارند. (رطوبت میزان مولکول های آب موجود در یک فضا می باشد بهترین مقدار رطوبت در یک فضا برای انسانها و اشیا درون آن فضا 45% است البته این میزان تا 50% هم قابل قبول بوده و ایجاد مشکل نمی کند ولی درصد رطوبت موجود در  هوا نباید به کمتر از 30% برسد چون باعث خشکی بیش از حد هوا می شود  و جدا از کم شدن عمر اشیا می تواند باعث پیری زودرس پوست انسان شود) در نبود این مقدار رطوبت اشیا شکننده و آسیب پذیر خواهند شد و به طور مثال در گچ کاری های  خانه باعث ایجاد ترک و شکاف  می شود.

دستگاه بخور سرد هم مانند سایر دستگاههای برقی دچار خرابی و مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا می کند ، ما در پارسی سرویس خدمات تعمیر تخصصی دستگاه بخور سرد را به شما عزیزان ارائه می دهیم

هنگام استفاده از دستگاه بخور سرد بهتر است از آب جوشیده و یا مقطر استفاده کنید زیرا املاح داخل آب میتواند به دستگاه شما آسیب برساند ، در ضمن هیچگاه از معطر کننده ها و یا اکالیپتوس در مخزن دستگاه نریزید زیرا با ارتعاش به وجود آمده توسط دستگاه میتواند باعث شکستگی و ترک مخزن دستگاه شود ، همواره فقط از آب خالص استفاده کنید تا عمر دستگاهتان افزایش بیابد.

نمایندگی تعمیر دستگاه بخور سرد در سراسر تهران

1– دستگاه بخور روشن نمی‌شود

هنگامی که دستگاه بخور سرد روشن نمی شود به این معنی است که جریان الکتریکی به طور صحیح به دستگاه وارد نمی شود و یا اینکه سیستم تغذیه دستگاه دچار مشکل شده است .

در وهله اول جریان الکتریکی با استفاده از فازمتر یا ولت سنج مورد بررسی قرار می گیرد اگر مشکل از آن قسمت نبود تعمیرکار دو شاخه اصلی و دستگاه را بررسی می کند اگر باز هم مشکل از این ناحیه نبود در نهایت مدار محافظ و فیوز دستگاه بررسی می شود همچنین این ایراد می تواند در اثر خرابی برد تغذیه دستگاه هم باشد .

تغذیه دستگاه بخور سرد از نوع سوییچینگ بوده و تعمیر آن نیاز به دانش بالایی در زمینه الکترونیک میباشد

ما در پارسی سرویس همچنین خدمات تعمیر انواع منابع تغذیه سوییچینگ را هم به شما عزیزان ارائه میدهیم. : تعمیر منابع تغذیه سوئیچینگ
 

 

2- دستگاه بخور روشن می‌شود اما بخار نمی دهد

در این حالت باید گفت که برد فرکانس دستگاه دچار مشکل گردیده است ، این مشکل یکی از مشکلات معمول در دستگاه بخور سرد می باشد ، به این نکته توجه کنید که دستگاههای بخور سرد دارای یک نشانگر میباشند که کمبود آب را به شما هشدار میدهد که معمولا این اطلاع بوسیله یک لامپ قرمز صورت میگیرد که در حالت عادی و کارکرد دستگاه این لامپ به رنگ سبز روشن میشود ، اگر آب در داخل دستگاه بود ولی با اینحال چراغ دستگاه قرمز بود باید مشکل را در جایی دیگر جستجو کرد ولی در صورتی که چراغ سبز بود و با اینحال بخار از دستگاه خارج نمیشد برد فرکانس دستگاه دچار مشکل شده است .

موتور و فن دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و لازم به ذکر است که برخی موتورفن ها نیاز به روغن کاری و سرویس دارند، همچنین کارکرد صحیح برد دستگاه نیز مورد آزمایش قرار می گیرد .

3 – دستگاه با سر و صدا کار می‌کند

وجود سر و صدای زیاد در دستگاه بخور سرد ممکن است که به خاطر عدم روغن کاری و یا کثیفی در قطعه موتور فن و اجزای تشکیل دهنده آن باشد. بنابراین توصیه می شود که سعی کنید در فواصل دوره ای اجزای دستگاه را تمیز کنید.
همچنین شایان ذکر است که این سروصدا ممکن است به خاطر لرزش قطعات شل شده دستگاه بخور سرد  تولید شده باشد.

در صورت وجود سر و صدای زیاد در دستگاه بخور سرد تعمیرکار معمولاً اقدامات زیر را انجام می دهد:

در ابتدا دستگاه را باز کرده و شل بودن قطعات داخلی دستگاه را بررسی می‌کند.

ممکن است که شفت فن دستگاه شل شده باشد برای اطمینان فن دستگاه را کمی تکان می دهد که در صورت شل بودن پایه رفت آن را محکم کند.

همچنین بوش فن دستگاه هم بعد از مدتی کارکرد مستهلک میشود که باید فن دستگاه بطور کامل تعویض شود تا مشکل برطرف گردد .

4- آب از دستگاه بخور سرد چکه می‌کند

اگر آب از دستگاه شما چکه می کند و یا این که در زیر آن آب جمع شده است تعمیرکار برای برطرف کردن این مشکل معمولاً اقدامات زیر را انجام می دهد :

دریچه لوله و تمامی اجزای انتقال آب را بررسی می کند تا مطمئن شود که مشکلی در آنان به وجود نیامده است.

همچنین وجود ترک و شکستگی در مخزن آب را بررسی می کند.

معمولا شکستگی در مخزن آب دستگاه بخور سرد غیر قابل تعمیر است ،زیرا بدلیل ارتعاش آب در داخل منبع  هیچ چسبی نمی تواند در مقابل آن مقاومت کند و در نهایت در دراز مدت دوباره مشکل آبدهی پیدا خواهد کرد .

4- دستگاه بخور سرد بوی نامطبوع می دهد

یکی از عوامل مهم  ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه بخور سرد راکد ماندن آب برای مدتی طولانی در مخزن دستگاه است. راکد ماندن آب پس از مدتی می‌تواند سبب ایجاد قارچ و باکتری و همچنین کپک و در نتیجه تولید بوی نا مطبوع شود به همین دلیل توصیه می شود که هر از گاهی دستگاه بخور سرد خود  را نظافت کنید تا از تولید بوی نا مطبوع در آن پیشگیری کنید . در ضمن شایان ذکر است که برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد خود هرگز از شوینده های شیمیایی مانند وایتکس یا تاید یا سرکه ، اسید و امثالهم  استفاده نکنید چون می تواند سبب آسیب رساندن به دستگاه شما شود.  ما استفاده از سرکه و همین طور آب اکسیژنه را برای تمیز کردن دستگاه بخور سرد به شما پیشنهاد می کنیم.

تعمیر دستگاه بخور سرد

دستگاه های بخور سرد متئو از جمله با کیفیت ترین بخور سرد ها در بازار هستن که از طول عمر بالایی برخوردار هستند و جنس متریال خوبی دارند ، شما میتوانید این برند را برای خرید دستگاه بخور خود درنظر بگیرید.

همچنین بخوانید : تعمیر دستگاه بخور سرد متئو

برخی از برند هایی که ما تعمیر میکنیم :

تعمیر بخور سرد فلر 
برای ثبت درخواست تعمیر دستگاه بخور سرد خود میتوانید از طریق دکمه ثبت درخواست تعمیر در انتهای صفحه اقدام کنید.
همچنین ما در پارسی سرویس مفتخریم که برای اولین بار در تهران ، خدمات تعمیر بخور سرد با شش ماه ضمانت تعمیر و حمل و نقل رایگان را ارائه دهیم .

همچنین بخوانید : تعمیر پکیج شوفاژ دیواری در پارسی سرویس

تعمیر بخور سرد

همچنین در پارسی سرویس خدمات تعمیر دستگاه بخور سرد صنعتی هم ارائه میشود .

برای حفظ کیفیت مواد اولیه و یا محصولات مختلف موجود در انبار ها از قبیل کاغذ ، چوب و یا مواد دارویی و شمیایی درصد رطوبت نسبی هوای انبار همواره باید در محدوده مشخصی بسته به نوع محصول ثابت نگه داشته شود.  همچنین در سردخانه کیفیت محصولات کشاورزی  فقط در رطوبت نسبی حدود 98 درصد قابل تضمین است .
همانطور که می دانید به نسبت بخار آب موجود در حجم معینی از هوا در دمای t به وزن ماکزیمم بخار آبی که می‌تواند در همین حجم در دمای t داشته باشد را رطوبت نسبی می‌گویند.

 

تعمیر بخور سرد صنعتی
یک بخور سرد صنعتی در حال کار در گلخانه
تعمیر بخور سرد وکتو